OpenAID OpenData
  • Home
  • Projects
  • Projects #XM-DAC-6-4-012590-06-3

Projects #XM-DAC-6-4-012590-06-3

[RDF data]
PropertyValue
vocab:ActivityStatus Implementation
vocab:AidType_Code C01
vocab:AidType_Name Project-type interventions
vocab:CollaborationType 1
vocab:Country_Code KE
vocab:Country_Description Kenya
vocab:Description Il progetto “NICE - Need for Inclusive Children Education”: programma di supporto familiare e scolastico per un accesso equo ed inclusivo alla scuola dei bambini che vivono in strada e/o con disabilità” si pone l’obiettivo di contribuire a migliorare l’accesso all’istruzione tra i bambini maggiormente vulnerabili in Kenya secondo i principi della Global Partnership for Education (Obiettivo di Sviluppo Sostenibile 4). Nello specifico, il progetto intende assicurare l’accesso e la frequenza regolare in scuole inclusive dei bambini maggiormente vulnerabili dei quartieri periurbani delle tre zone target di intervento. Grazie all’azione congiunta delle 4 organizzazioni, il progetto interverrà su due aspetti fondamentali per assicurare il ritorno a scuola e la frequenza scolastica dei bambini target del progetto: il contesto familiare e il contesto scolastico. Per contrastare l’abbandono scolastico dei minori estremamente vulnerabili di Nairobi che vivono in strada, Koinonia Community si concentrerà sul recupero di 250 bambini, che a conclusione del progetto saranno iscritti a scuola e reinseriti in un ambiente familiare positivo. Il nucleo familiare a cui il minore sarà affidato assicurerà al bambino/a condizioni di vita dignitose per il suo corretto sviluppo e ne supporterà la frequenza scolastica (Risultato 1). Cittadinanza Onlus lavorerà per assicurare a 500 bambini con disabilità il diritto all’istruzione, potenziando l’accesso a servizi riabilitativi, incoraggiando le famiglie dei bambini ad uscire dall’isolamento e sostenendole nella costruzione di un ambiente familiare resiliente (Risultato 2). L’azione di EducAid si focalizzerà invece sull’ambiente scolastico, sostenendo direttori, insegnanti e public officer nell’adozione di metodologie di lavoro inclusive in grado di migliorare la didattica e l’organizzazione scolastica, che possano valorizzare le differenze individuali come condizione per la maggiore efficacia formativa della scuola (Risultato 3).
vocab:Description_en The project “NICE - Need for Inclusive Children Education”: family and school support programme for equitable and inclusive access to school for children living on the street and/or with disabilities aims to contribute to improving access to education among the most vulnerable children in Kenya according to the principles of the Global Partnership for Education (Sustainable Development Goal 4). Specifically, the project aims to ensure access to and regular attendance at inclusive schools for the most vulnerable children in the peri-urban districts of the three target areas. Thanks to the joint action of the four organisations, the project will intervene on two fundamental aspects to ensure the return to school and school attendance of the children targeted by the project: the family context and the school context. In order to reduce school drop-out among the extremely vulnerable children of Nairobi who live on the streets, Koinonia Community will focus on the rehabilitation of 250 children, who at the end of the project will be enrolled in school and reintegrated into a positive family environment. The household to which the child will be allocated will ensure decent living conditions for the childs proper development and will support the childs school attendance (Outcome 1). Cittadinanza Onlus will work to ensure the right to education to 500 children with disabilities, increasing access to rehabilitation services, encouraging the childrens families to come out of isolation and supporting them in building a resilient family environment (Outcome 2). EducAids action will focus instead on the school environment, supporting headmasters, teachers and public officers in adopting inclusive working methodologies able to improve teaching and school organization, which can enhance individual differences as a condition for the greater educational effectiveness of the school (Outcome 3).
vocab:FinanceType_Code 110
vocab:FinanceType_Name Standard grant
vocab:FlowType_Code 10
vocab:FlowType_Description ODA
vocab:Hierarchy 1
vocab:IatiIdentifier XM-DAC-6-4-012590-06-3
vocab:PlannedEnd 2025-06-30
vocab:PlannedStart 2022-07-01
vocab:Region_Code
vocab:Region_Description
vocab:TiedStatus 4
vocab:Title “NICE - Need for Inclusive Children Education”: programma di supporto familiare e scolastico per un accesso equo ed inclusivo alla scuola dei bambin
vocab:Title_en “NICE - Need for Inclusive Children Education”: family and school support programme for equitable and inclusive access to school for children living
vocab:Transaction Commitment (2022): 2393089.03 EUR
vocab:Transaction Disbursement (2022): 1435853.42 EUR
rdfs:label Projects #XM-DAC-6-4-012590-06-3
rdf:type vocab:Projects


Metadata

<https://openaid.aics.gov.it/LOD/data/Projects/XM-DAC-6-4-012590-06-3>  
dc:date 2025-05-29T21:44:52.598Z
prv:containedBy <https://openaid.aics.gov.it/LOD/dataset>
void:inDataset <https://openaid.aics.gov.it/LOD/dataset>
rdf:type prv:DataItem
rdf:type foaf:Document

Generated by | D2R Server