@prefix void: . @prefix d2rq: . @prefix d2r: . @prefix owl: . @prefix xsd: . @prefix rdfs: . @prefix xhtml: . @prefix rdf: . @prefix prv: . @prefix doap: . @prefix meta: . @prefix vocab: . @prefix prvTypes: . @prefix iati: . @prefix map: . @prefix sp: . @prefix db: . @prefix foaf: . @prefix dc: . a vocab:Projects ; rdfs:isDefinedBy ; rdfs:label "Projects #XM-DAC-6-4-011901-01-3" ; foaf:page ; vocab:ActivityStatus "Finalisation" ; vocab:AidType_Code "C01" ; vocab:AidType_Name "Project-type interventions" ; vocab:CollaborationType "1" ; vocab:Country_Code "TZ" ; vocab:Country_Description "Tanzania, United Republic of" ; vocab:Description "L'obiettivo specifico dell'iniziativa è quello di rafforzare i servizi di base per i minori con disabilità nel Distretto di Iringa attraverso un approccio partecipativo di tutti gli attori della comunità educante (scuola, centri diurni e famiglie) per arrivare a contribuire all'inclusione sociale dei minori con disabilità. L'iniziativa mira a intervenire sulle cause dell'esclusione, strutturali, formative e culturali, con un approccio dal basso e partecipativo che coinvolga tutti i gruppi target .Il progetto intende raggiungere 1.440 beneficiari in Tanzania (di cui il 60% donne) tra minori, giovani, famiglie, insegnanti e assistenti e si sviluppa su tre assi principali: 1) La formazione delle risorse umane locali delle scuole e dei centri diurni di Iringa. I corsi comprenderanno moduli formativi sulle diverse disabilità, la cura quotidiana, nutrizione e salute, riabilitazione e autonomia nella vita quotidiana; sulla educazione inclusiva, sull'utilizzo della Comunicazione Aumentativa Alternativa (CAA) e la creazione e scelta di ausili \"poveri\" e tecnologici. La formazione insisterà sugli standard contenuti nella Convenzione sui diritti delle persone con disabilità delle Nazioni Unite. I materiali della formazione saranno riassunti in un manuale di buone prassi disponibile online e attraverso la creazione di 5 spazi di documentazione diffusi sul territorio. Si prevede inoltre una visita studio in Italia per un totale di 8 partecipanti e l'avvio di progetti pilota per l'inclusione presso 10 scuole dell'area rurale di Iringa. Le buone pratiche sviluppate dal progetto saranno incluse in un manuale da diffondere sul territorio. 2) Le strutture scolastiche per crescere il loro standard di qualità e renderle accessibili quali luoghi di incontro tra studenti disabili e non. Al fine di favorire la partecipazione comunitaria si prevede di realizzare incontri in 10 scuole con i comitati dei genitori attivi, rappresentanti dei villaggi, studenti con disabilità, personale scolastico, dirigente e amministrativo per definire le esigenze e soluzioni fattibili per consentire l'accesso agli ambienti delle scuole per alunni con disabilità (come realizzazione di rampe, di percorsi tattili o l'utilizzo di simboli). Inoltre, durante la mappatura, con i comitati dei genitori, è stata identificata l'urgenza di garantire un alloggio più dignitoso per gli studenti disabili che attualmente risiedono presso alcune aule della scuola di Kipera e di costruire servizi igienici adeguati e accessibili per tutti gli studenti in 10 scuole. 3) La comunità, le associazioni delle persone con disabilità e le istituzioni locali per promuovere una cultura inclusiva e abbattere le barriere culturali. Si intende promuovere la partecipazione attiva dei genitori attraverso la messa in pratica di una ricerca emancipatoria incentrata sull'analisi delle dinamiche di discriminazione e sulle barriere alla partecipazione delle persone con disabilità, incontri ed eventi pubblici per sensibilizzazione studenti, funzionari pubblici, genitori e comunità locale" ; vocab:Description_en "The specific objective of the initiative is to strengthen the basic services for children with disabilities in the Iringa District through a participatory approach of all the actors of the educating community (school, day centers and families) to get to contribute to the inclusion social responsibility for minors with disabilities. In the area of intervention the condition of minors with disabilities and their families is still very serious: abandonment to themselves, early school leaving after the first years, stigmatization, poverty. Minors often do not access treatment, rehabilitation or education services. The initiative aims to intervene on the causes of exclusion with a bottom-up and participatory approach that involves all target groups. The project aims to reach 1,440 beneficiaries in Tanzania (60% women) among minors, young people, families, teachers and assistants and develops on three main axes: 1) Training of local human resources in schools and day centers in Iringa. The courses will include training modules on different disabilities, daily care, nutrition and health, rehabilitation and autonomy in everyday life; on inclusive education, on the use of Alternative Augmentative Communication (CAA) and the creation and selection of \"poor\" and technological aids. The training will insist on the standards contained in the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities. The training materials will be summarized in a manual of good practice available online and through the creation of 5 documentation spaces spread throughout the territory. There is also a study visit to Italy for a total of 8 participants and the launch of pilot projects for inclusion in 10 schools in the rural area of Iringa. The good practices developed by the project will be included in a manual to be disseminated throughout the territory. 2) School facilities to grow their quality standards and make them accessible as meeting places for disabled and non-disabled students. In order to encourage community participation, it is planned to hold meetings in 10 schools with active parent committees, village representatives, students with disabilities, school staff, managers and administrative staff to define feasible needs and solutions to allow access to the environment. of schools for students with disabilities (such as creating ramps, tactile routes or using symbols). Moreover, during the mapping, with the parents' committees, the urgency has been identified to guarantee a more dignified housing for disabled students who currently reside in some classrooms of the Kipera school and to build adequate and accessible toilets for all the students in 10 schools. 3) The community, the associations of people with disabilities and local institutions to promote an inclusive culture and break down cultural barriers. It intends to promote the active participation of parents through the implementation of an emancipatory research focused on the analysis of the dynamics of discrimination and on the barriers to the participation of people with disabilities, meetings and public events to sensitize students, public officials, parents and local community ." ; vocab:FinanceType_Code "110" ; vocab:FinanceType_Name "Standard grant" ; vocab:FlowType_Code "10" ; vocab:FlowType_Description "ODA" ; vocab:Hierarchy "1" ; vocab:IatiIdentifier "XM-DAC-6-4-011901-01-3" ; vocab:PlannedEnd "2022-09-25" ; vocab:PlannedStart "2019-09-26" ; vocab:Region_Code "" ; vocab:Region_Description "" ; vocab:TiedStatus "5" ; vocab:Title "No one left behind: diritti e accessibilità ai servizi scolastici e riabilitativi dei minori con disabilità nel distretto di Iringa, in Tanzania. " ; vocab:Title_en "No one left behind: rights and accessibility to school and rehabilitation services for minors with disabilities in Iringa district, Tanzania" ; vocab:Transaction "Disbursement (2019): 420259.0 EUR" , "Commitment (2019): 823783.0 EUR" , "Disbursement (2021): 217296.0 EUR" , "Disbursement (2022): 186228.0 EUR" . a prv:DataItem , foaf:Document ; rdfs:label "RDF Description of Projects #XM-DAC-6-4-011901-01-3" ; dc:date "2024-03-28T11:52:40.911Z"^^xsd:dateTime ; prv:containedBy ; void:inDataset ; foaf:primaryTopic .